joi, 6 ianuarie 2011

Despre unde incepe de fapt arta culinara, film TED cu bucătarul-şef Barton Seaver

Contrar mentalităţii consumeriste arta culinara nu incepe în bucătărie.
Iată câteva idei de bun simţ expuse de bucătarul-şef Barton Seaver.
"Aştept mult de la mâncare.
Aştept sănătate şi bucurie şi familie şi comunitate."


"Am fost suficient de norocos ca tatăl meu a fost un bucătar extraordinar.
Si m-a invaţat foarte devreme despre privilegiul pe care-l reprezinta mâncatul.
Imi amintesc bine mesele copilăriei mele.
Erau porti rezonabile de proteine servite cu cantităţi copioase de legume şi măsuri mici de amidon, de obicei orez.
In mare aşa manânc şi acum.
Mi-e rau când merg la restaurantele de biftecuri.
Ma iau transpiratiile.
E ca o mahmureala de la proteine.
E dezgustător
."

Urmariţi in continuare filmul TED tradus in limba română de Branduşa Gheorghe şi Ariana Bleau Lugo.