vineri, 28 ianuarie 2011

Ce este un blog?

S-a întamplat in ultima vreme sa fiu invitat sa vorbesc despre bloguri, despre Facebook, despre filmele TED.
Cum eu vin din jurnalul online (adica din on-line newspaper) unde am susţinut de peste 10 ani un concept de renaştere spirituala (ReVISTA! STAR) imi este extrem de uşor sa vorbesc despre aceste noi aparitii: blog, Facebook, TED in varianta net. Aceste hai sa le numesc entităţi sunt aduse in plan fizic prin haina inaltei tehnologii  ca sa ne identificam ceva mai uşor propria voce, propria identitate.
Odiseea cuceririi identitati nu este usoara. Este chiar extrem de dramatica. Re-Intoarecerea Acasa seamana cu povestea  regelui Odiseu (Ulise). Admir in mod deosebit eroii, cuceritorii cu care interacţionez on-line sau direct. Unii dintre ei isi abandoneaza serviciile destul de bine platite si destul de sigure ... ce curaj trebuie sa ai ...mai ales azi...si cata viziune atotcuprinzatoare....Extraordinar...La randul meu sunt inspirat de eroismul lor!
Ma fascineaza lumina din ochii oamenilor cand le povestesc despre bloguri.....Acolo vad farurile aprinse in noapte pentru corabia care trebuie sa se intoarca acasa pe marea intunecata si extrem de agitata....
Dar ma opresc aici cu rolul meu "misionar" spre a face loc unei distinse doamne Mena Trott de la Movable Type, mama fondatoare a revolutiei blogului.   
Mena Trott  vorbeste despre inceputurile blogurilor, cand a realizat ca a oferi oamenilor obisnuiti puterea de a-si impartasi viata online, e cheia construirii unei lumi mai prietenoase, mai unite.
Film TED tradus de Delia Halici si  Brandusa Gheorghe (Brasov).
http://www.typepad.com/